Internetowe Centrum
Informacji Multimedialnej (ICIM) otwarto dnia 1 grudnia 2005 roku w Szkole
Podstawowej w Horyńcu-Zdroju.
Powstanie Centrum jest efektem realizacji projektu Ministerstwa Edukacji
Narodowej i Sportu "Internetowe Centra Informacji Multimedialnej w bibliotekach
szkolnych i pedagogicznych". Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię
Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Główne cele projektu:
- wykorzystania
nowoczesnych technologii w oświacie (zgodnie z celami wytyczonymi dla priorytetu
2 SPO RZL).
- ułatwienie indywidualnego zdobywania i przetwarzania informacji dostępnej
poprzez sieć Internet oraz informacji multimedialnej przez uczniów i
nauczycieli.
- zwiększenie potencjału edukacyjnego bibliotek szkolnych i pedagogicznych.
- wspieranie procesu ustawicznego kształcenia się i samokształcenia uczniów,
nauczycieli, a także społeczności lokalnej.
- wspieranie realizacji zadań szkoły zapisanych w podstawie programowej.
- wyrównywania szans edukacyjnych młodzieży niezależnie od miejsca zamieszkania
i statusu majątkowego.
- wspieranie integracji młodzieży w aspekcie różnic kulturowych, sprawności
fizycznej i intelektualnej,
- umożliwienie uczniom, nauczycielom i środowisku lokalnemu dostępu do Internetu
poza systemem lekcyjnym.
- stworzenie szans na promocję szkoły i biblioteki pedagogicznej w środowisku
lokalnym powszechne
udostępnienie możliwości przeszukiwania księgozbiorów bibliotek pedagogicznych
dla potrzeb czytelników, w tym poprzez sieć Internet.
W ramach projektu
Biblioteka Szkolna w Horyńcu-Zdroju otrzymała sprzęt komputerowy i
oprogramowanie: 4 stanowiska komputerowe oraz urządzenie wielofunkcyjne (skaner,
drukarka, kopiarka). Każdy komputer pracuje w systemie operacyjnym Windows XP,
ma zainstalowany pakiet Office 2003, program antywirusowy. Wszystkie stanowiska
komputerowe posiadają dostęp do Internetu. Udostępniane również są programy
multimedialne: „Wielki multimedialny atlas świata”, „Encyklopedia PWN”,
„Słowniki PWN”, oraz wiele innych.
REGULAMIN KORZYSTANIA
Z CENTRUM MULTIMEDIALNEGO
------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------