Biblioteka
szkolna
Biblioteka szkolna znajduje się na parterze szkoły podstawowej. Czynna jest
codziennie w godz. 800 – 1415. Pomieszczenie biblioteki
składa się z wypożyczalni oraz czytelni.
(zdjęcia biblioteka)
W bibliotece znajduje się
Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej.
(zdjęcie ICIM)
Posiada ponad 8 tys. zbiorów: lektur, podręczników, książki z literatury pięknej
i wszystkich dziedzin wiedzy. W naszym księgozbiorze podręcznym gromadzimy
encyklopedie ogólne i specjalne, słowniki językowe i rzeczowe, poradniki,
przewodniki, leksykony, wydawnictwa albumowe oraz podręczniki, ćwiczenia i
materiały dydaktyczne dla uczniów. Dla dzieci gromadzimy również bajki w języku
angielskim. Biblioteka posiada również zbiory multimedialne. Ponieważ
bezpośredni kontakt z biblioteką i jej zbiorami powinien towarzyszyć dziecku już
od chwili rozpoczęcia nauki w szkole. Czytelnikami biblioteki mogą zostać
dzieci już z punktu przedszkolnego po uprzednim zapisaniu je przez rodzica.
Biblioteka prowadzi działania z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej.
Ponadto realizowane są w każdym oddziale projekty edukacyjne związane z
programem „Narodowego Rozwoju Czytelnictwa.
Do głównych
zadań biblioteki należy stwarzanie warunków do rozwijania własnych zainteresowań
uczniów oraz przyjemnego spędzania wolnego czasu (m. in. przygotowanie uczniów
do konkursów recytatorskich i teatralnych). Cyklicznie przeprowadzane są imprezy
czytelnicze z udziałem dzieci i rodziców.
Przy bibliotece szkolnej działa Klub Małego Czytelnika skupiający uczniów klas
I-III. Zadaniem klubu jest praca czytelnicza z młodymi uczniami w celu
rozwijania zainteresowania literaturą. Dzieci uczestniczą w różnorodnych
zajęciach czytelniczych, plastycznych, manualnych i edukacyjnych.
Ważne miejsce w działalności naszej biblioteki mają inicjatywy związane z
promowaniem kultury naszego regionu – naszej małej Ojczyzny. Biblioteka zajmuje
się gromadzeniem materiałów związanych z miejscowością, które udostępnia
czytelnikom.
Małgorzata Nisztuk
------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------