Szkoła Podstawowa w Horyńcu Zdroju 

im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

MENU

Strona główna

Program szkoły

Kadra pedagogiczna

Uczniowie

Samorząd szkolny

Patron szkoły

Program zajęć pozalekcyjnych

Nasza miejscowość

Kalendarz roku szkolnego

Galeria zdjęć

Publikacje nauczycieli

Linki

Archiwum

 

 

Kontakt do nas:

Szkoła Podstawowa im. M.J. Piłsudskiego ul.Sobieskiego 8,

37-620 Horyniec Zdrój

woj. podkarpackie

  sphz0@poczta.onet.pl


   Do pobrania program do otwierania dokumentów zapisanych w formacie PDF

ADOBE READER CE  --  ar505enu.exe
 

Próbne testy egzaminacyjne 2009:

Test nr 1 -- Jasne jak słońce -- S_1_082.pdf   

Test nr 2 --  Zima -- zima.pdf


Test nr 3 --  W Szkole -- w_szkole.pdf

Test nr 4 -- Podróż w Bieszczady -- Podroz_w_Bieszczdy.pdf

Test nr 5 -- Pies -- Pies.pdf

Test nr 6 -- Rower -- Rower.pdf
                 Pieniądz -- Pieniadz.pdf
                 Czas -- Czas.pdf


 

Próbne testy egzaminacyjne 2008:

Test nr 1 --  Pszczoły i miód -- s_a1_062.pdf    

Test nr 2 --  W wodzie -- arkusz_26.pdf


Test nr 3 --  Skarby ziemi -- index skarby ziemi.html

Test nr 4 -- Przed telewizorem -- arkusz_egzam_18.pdf

Test nr 5 -- Nagroda Nobla -- nagroda_nobla.pdf

Test nr 6 -- Kosmos -- kosmos.pdf


 

Próbne testy egzaminacyjne 2007:

Test nr 1 --  Wyspa Robinsona.pdf
              --  Wyspa Robinsona.word

Test nr 2 -- Wisła.pdf
              --  Wisła.doc
              --  WISŁA.zip


Test nr 3 -- Wieliczka. word

Test nr 4 -- Przed telewizorem -- arkusz_18.pdf

Test nr 5 -- Pory roku -- arkusz_14.pdf

Test nr 6 -- Wielkopolski Park Narodowy -- arkusz_4.pdf

 


Próbne testy egzaminacyjne 2006:

Test nr 1 --  Pierwszy dzień wakacji.pdf
              --  Pierwszy dzień wakacji.zip

Test nr 2 --  Cztery pory roku. pdf
              --  Cztery pory roku. word

Test nr 3 -- Wspólne planowanie. pdf
              -- Wspólne planowanie. word

Test nr 4 -- Chleb. pdf
              -- Chleb. word

Test nr 5 -- W górach. pdf
              -- W górach. word

Test nr 6 -- Nagroda nobla. word




 
                                      


Uczniowie wprowadzają kody w oznaczone czerwonym obramowaniem.

Kod ucznia    --    przykład   
A 0 1  ,   B 1 2  ,  C 2 1

Data urodzenia ucznia   --    przykład       dzień   miesiąc      rok
                                                                  
12           10       1993
                                                                   03           04       1993





 

KARTA KODOWANIA ODPOWIEDZI

Uczniowie wprowadzają kody w oznaczone czerwonym obramowaniem.
Data urodzenia ucznia   --    przykład       dzień   miesiąc      rok
                                                                  
12           10       1993
                                                                   03           04       1993


Kod ucznia    --    przykład   
A 0 1  ,   B 1 2  ,  C 2 1

Kodowanie odpowiedzi do zadań od 1 do 20 (zaznaczone czerwonym prostokątem) przedstawiono na karcie powyżej.





 

Podstawę do przeprowadzenia sprawdzianu stanowią standardy wymagań egzaminacyjnych. Wykaz standardów opublikowany został w

Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej

z dnia 10 sierpnia 2001 r

w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów

gdzie określa się między innymi standardy wymagań będące podstawą przeprowadzania sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej

STANDARDY WYMAGAŃ DO SPRAWDZIANU PO KLASIE VI

CZYTANIE

 Uczeń:

1)

odczytuje różne teksty kultury (w tym kształtujące tożsamość narodową i postawę obywatelską):

 

a)

źródła i teksty historyczne, w tym: fragmenty kronik, pamiętników, listów, elementy dziedzictwa kulturowego, w szczególności zabytki architektury reprezentatywne dla danej epoki, polskie pieśni patriotyczne,

 

b)

teksty literackie, w tym: baśnie, legendy, mity, opowiadania, utwory poetyckie i prozatorskie z klasyki dziecięcej i młodzieżowej - polskiej i światowej,

 

c)

teksty użytkowe, w tym: telegram, zaproszenie, zawiadomienie, instrukcję, przepis, ogłoszenie, kartkę pocztową, list prywatny i oficjalny, tabelę, notatkę,

 

d)

proste teksty podręcznikowe, a także publicystyczne i popularnonaukowe, w tym: audycję radiową i telewizyjną, artykuł prasowy,

 

e)

przedstawienia teatralne i filmy,

 

f)

przekazy ikoniczne, w tym: komiksy, dzieła malarskie, rzeźby,

 

rozpoznaje ich cechy charakterystyczne, dostrzega znaczenia dosłowne i odkrywa sensy przenośne,

 

2)

określa funkcje elementów charakterystycznych dla danego tekstu:

 

a)

rozumie pojęcia: fikcja literacka, świat przedstawiony, nadawca, odbiorca, podmiot mówiący, narracja, przenośnia, rytm,

 

b)

posługuje się czynnie terminami: bohater, wątek, akcja, autor, narrator, epitet, porównanie, wyraz dźwiękonaśladowczy, rym, zwrotka, refren, baśń, legenda, opowiadanie, powieść, proza, poezja oraz podstawowymi terminami związanymi z przekazami ikonicznymi, plastyką, muzyką, radiem, telewizją, filmem, teatrem, prasą,

 

3)

rozumie znaczenia podstawowych symboli występujących w instrukcjach i w opisach:

 

a)

diagramów,

 

b)

map,

 

c)

planów,

 

d)

schematów,

 

e)

innych rysunków,

 

4)

odczytuje dane z:

 

a)

tekstu źródłowego,

 

b)

tabeli,

 

c)

wykresu,

 

d)

planu,

 

e)

mapy,

 

f)

diagramu

 

oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane.

PISANIE

 Uczeń:

1)

pisze na temat i zgodnie z celem, posługując się następującymi formami wypowiedzi:

 

a)

opowiadanie,

 

b)

opis przedmiotu, krajobrazu, postaci rzeczywistej i literackiej, dzieła sztuki,

 

c)

sprawozdanie z uroczystości szkolnej, wycieczki,

 

d)

notatka w formie planu, tabeli, wykresu, streszczenia,

 

e)

kartka pocztowa,

 

f)

list prywatny i oficjalny,

 

g)

telegram,

 

h)

zaproszenie,

 

i)

zawiadomienie,

 

j)

ogłoszenie,

 

k)

instrukcja,

 

l)

przepis,

 

2)

formułuje wypowiedzi ze świadomością celu (intencji):

 

a)

pyta i odpowiada,

 

b)

potwierdza i zaprzecza,

 

c)

poleca i prosi,

 

d)

przyrzeka i obiecuje,

 

e)

zachęca i zniechęca,

 

f)

zaprasza,

 

g)

przeprasza,

 

h)

współczuje,

 

i)

żartuje,

 

j)

wątpi,

 

k)

odmawia,

 

3)

buduje tekst poprawny kompozycyjnie (ok. 1 strony formatu A4), celowo stosując środki językowe i przestrzegając norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych,

 

4)

przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli:

 

a)

przenosi informacje na oś liczbową, chronologiczną, układ współrzędnych,

 

b)

wyraża dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu, innego rysunku,

 

5)

dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu:

 

a)

dostosowuje zapis do formy wypowiedzi,

 

b)

wyróżnia części tekstu zgodnie z jego strukturą,

 

c)

pisze czytelnie.

ROZUMOWANIE

 Uczeń:

1)

posługuje się kategoriami czasu i przestrzeni w celu porządkowania wydarzeń:

 

a)

sytuuje je w przestrzeni,

 

b)

umieszcza daty w przedziałach czasowych,

 

c)

oblicza upływ czasu między wydarzeniami,

 

d)

porządkuje wydarzenia w kolejności chronologicznej.

 

2)

przedstawia przyczyny i skutki wydarzeń i zjawisk:

 

a)

domyśla się przyczyn, przewiduje skutki wydarzeń bliskich życiu i swoim doświadczeniom,

 

b)

wskazuje główne przyczyny i skutki doniosłych wydarzeń w historii Polski,

 

c)

wyjaśnia przyczyny i skutki zmian, które zachodzą w środowisku w wyniku działalności człowieka,

 

3)

określa znaczenie osiągnięć człowieka dla rozwoju cywilizacyjnego:

 

a)

wyjaśnia na prostych przykładach zmiany cywilizacyjne, jakie nastąpiły na przestrzeni dziejów,

 

b)

opisuje najważniejsze osiągnięcia, które składają się na polskie dziedzictwo kulturowe,

 

4)

wyraża własne opinie i próbuje je uzasadnić, wyjaśniając swoje stanowisko, używa odpowiednich argumentów,

 

5)

opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą:

 

a)

wyrażenia arytmetycznego i prostego wyrażenia algebraicznego,

 

b)

prostego równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą,

 

c)

planu,

 

d)

mapy,

 

e)

prostego schematu,

 

f)

diagramu słupkowego,

 

g)

innego rysunku,

 

6)

rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności:

 

a)

liczb,

 

b)

figur,

 

c)

zjawisk,

 

d)

przemian,

 

e)

obiektów przyrodniczych,

 

f)

elementów środowiska,

 

wskazuje różnice i podobieństwa oraz porządkuje je,

 

7)

dostrzega prawidłowości, opisuje je i sprawdza na przykładach:

 

a)

opisuje zjawiska o charakterze powtarzalnym, spotykane w najbliższym otoczeniu,

 

b)

na podstawie opisu zjawiska mającego charakter prawidłowości wnioskuje o dalszym jego przebiegu,

 

8)

 ustala sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania,

 

9)

analizuje otrzymane wyniki i ocenia ich sensowność:

 

a)

porównuje wyniki z własnym doświadczeniem,

 

b)

sprawdza wyniki z warunkami zadania.

 

KORZYSTANIE Z INFORMACJI

 Uczeń:

1)

wskazuje źródła informacji, posługuje się nimi,

 

2)

analizuje oferty mediów kierowane do dzieci i młodzieży, wybiera spośród tych ofert, kierując się wskazanymi kryteriami (osadzonymi także w wartościach).

WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE

Uczeń:

1)

posługuje się poznanymi terminami do opisywania zjawisk i sytuacji spotykanych w środowisku,

 

2)

wybiera przyrządy służące do obserwacji i pomiaru, odpowiada na pytania dotyczące przebiegu zjawisk, zapisuje wyniki obserwacji,

 

3)

wykonuje obliczenia dotyczące:

 

a)

długości,

 

b)

powierzchni,

 

c)

objętości,

 

d)

wagi,

 

e)

czasu,

 

f)

temperatury,

 

g)

pieniędzy,

 

4)

planuje i wykonuje obliczenia z wykorzystaniem kalkulatora,

 

5)

wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności:

 

a)

liczb,

 

b)

figur,

 

c)

zjawisk,

 

d)

przemian,

 

e)

obiektów przyrodniczych,

 

f)

elementów środowiska

 

i stosuje je do rozwiązania problemu,

 

6)

zna zasady bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi i materiałami chemicznymi, rozpoznaje oznakowania substancji toksycznych, łatwopalnych i wybuchowych, objaśnia zasady użytkowania domowych urządzeń elektrycznych,

 

7)

wyjaśnia na podstawie instrukcji obsługi, jak uruchomić i wykorzystać proste urządzenia techniczne,

 

8)

rozumie potrzebę stosowania zasad:

 

a)

higieny,

 

b)

bezpieczeństwa,

 

c)

zdrowego trybu życia,

 

d)

oszczędnego korzystania z energii i innych zasobów przyrody,

 

e)

postępowania w środowisku przyrodniczym.