Szkoła Podstawowa w Horyńcu-Zdroju 

im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

 

       

                             

 

 

 

MENU

Comenius

History of the Project
Historia projektu

Participating schools
  Szkoły uczestniczące

Visits
  Wizyty robocze

Activities
 Działania

  

www.edukator.org.pl


Kliknij na logo

 

 

 Kontakt do nas:

Szkoła Podstawowa im. M.J. Piłsudskiego ul.Sobieskiego 8,

tel. (016) 63-13-015

37-620 Horyniec-Zdrój

woj. podkarpackie

  sphoryniec@gmail.com

 

Jesteś

gościem na naszej stronie

 

      





"Europe - same and different"



 

1. TYTUŁ PROJEKTU.


„Europa – tacy sami, a jednak różni” („Europe – same and different”).


2. TERMIN REALIZACJI.


Projekt jest realizowany od września 2008r. do czerwca 2010r.


3. ŚRODKI POZYSKANE NA REALIZACJĘ PROJEKTU:


16.000 EURO.


4. KRAJE I MIASTA PARTNERSKIE.


* Litwa: Kowno,
* Niemcy: Genthin (Saksonia),
* Polska: Smólnik, Radom, Horyniec-Zdrój,
* Rumunia: Adantaca.
* Włochy: Aragona (Sycylia).


5. STRESZCZENIE PROJEKTU.

Realizacja projektu przyczyni się do upowszechnienia idei dialogu międzykulturowego i zmiany postaw wobec innych kultur. Projekt obejmuje trzy obszary: szkołę, miasto i kraj. Poprzez współpracę uczniowie oraz nauczyciele zdobędą wiedzę na temat różnic pomiędzy państwami, a także odkryją podobieństwa między nimi. Uczestnicy projektu poznają organizację szkół, sposoby nauczania, praktyczne rozwiązania problemów dydaktycznych i wychowawczych, pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz dziećmi migrantów. Nauczyciele podzielą się swoimi doświadczeniami. Dzieci poznają życie rodzinne swoich rówieśników, a także obrzędy i obyczaje innych narodów. Następnie poznają miasta, w których znajdują się szkoły partnerskie, a potem literaturę, historię i przyrodę kraju. Wszystkie te działania mają służyć rozwojowi umiejętności językowych, kształtowaniu tolerancji, ciekawości świata i innych ludzi, likwidowaniu stereotypów w postrzeganiu innych narodów. Współpraca zakończy się powstaniem różnorodnych materiałów. Będą one prezentowane lokalnej społeczności oraz używane jako pomoce dydaktyczne.


6. CELE PROJEKTU.


1) dostrzeganie znaczenia dialogu międzykulturowego dla osobistego rozwoju,
2) rozwijanie zainteresowań kulturą innych narodów (głównie partnerów projektu),
3) kształcenie umiejętności społecznych: komunikowania się, pracy w grupie, organizowania własnej pracy, brania odpowiedzialności za jej efekty,
4) ukazywanie wpływu UE na życie krajów szkół partnerskich, uświadamianie uczniom, że pomimo różnic jesteśmy podobni,
5) zachęcanie uczniów do twórczej aktywności związanej z obserwowaniem najbliższego otoczenia (w szkole, mieście i w kraju),
6) poznanie systemu kształcenia, organizacji szkół, praktycznych rozwiązań problemów dydaktycznych i wychowawczych, wymiana doświadczeń,
7) doskonalenie nauki języka obcego (języka angielskiego) i języka ojczystego,
8) rozwijanie czytelnictwa, zdolności współpracy z innymi,
9) budzenie patriotyzmu lokalnego,
10) poszukiwanie informacji z wykorzystaniem różnych źródeł,
11) zbieranie informacji o rodzinie, szkole, mieście i kraju,
12) kształtowanie umiejętności przygotowywanie prezentacji na określony temat,
13) posługiwanie się nowoczesnymi technologiami.

7. Metody pracy

Projekt będzie realizowany podczas różnych zajęć lekcyjnych, na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych, podczas konkursów szkolnych, na warsztatach, podczas debat, dni europejskich, na festiwalach, akademiach, spotkaniach z nauczycielami ze szkół partnerskich, w trakcie wizyt.

Będą stosowane następujące metody pracy: praca indywidualna, grupy tematyczne, metody aktywizujące, praca metodą projektu, drama, zajęcia muzyczne, prezentacje multimedialne, itd. 


8. ZADANIA DO REALIZACJI.
1) przygotowanie prezentacji multimedialnej o szkole,
2) pokazywanie wypracowanych materiałów lokalnej społeczności,
3) publikacje informacji na stronie internetowej szkoły, przygotowywanie gazetek ściennych i gazetki szkolnej, kontakty z mediami,
4) redagowanie życzeń i kartek świątecznych,
5) przygotowanie przepisów kulinarnych związanych z tradycją świąt (regionalnych i narodowych), przygotowanie książki kucharskiej, przygotowanie fotoreportaży pokazujących tradycje świąteczne w naszej szkole i kraju,
6) wędrujące pudełka,
7) obrzędy związane z przemianami w przyrodzie (zdjęcia, CD, video, prezentacja PP),
8) Światowy Dzień Książki dla Dzieci, konkurs na najpopularniejszą książkę i autora, recenzje, konkursy plastyczne, plakaty,
9) Dni Europy – opracowanie informatorów i rekwizytów, opracowanie przewodnika, „Zabawy dla dzieci typowe dla danego kraju” – prezentacja,
10) impreza rodzinna w ramach Międzynarodowego Dnia Dziecka,
11) wizyta partnerów w Smólniku – wrzesień 2009,
12) Poznajcie moją rodzinę: „Jeden dzień z życia mojej rodziny” – komiks, reportaż, album rodzinny, wywiady z członkami rodziny (najciekawsze prace zostaną wysłane do szkół partnerskich),
13) najważniejsze wydarzenia w historii państwa, święta narodowe, wybitni ludzie, ślady historii w regionie (prezentacja),
14) przygotowanie płyty CD z nagraniem ulubionej kolędy w języku ojczystym, inscenizacja baśni jednego z krajów partnerskich,
15) album: „Co warto zobaczyć w naszym kraju: piękne miejsca, zabytki”, opracowanie przewodnika po kraju i regionie,
16) Międzynarodowy Dzień Ziemi „W obronie Ziemi”.